Om foreningen

Grundejerforeningen Fårup Klitbakker er stiftet den 5. december 1972 i henhold til bestemmelse i den tinglyste sommerhusdeklaration. Grundejerforeningen er upolitisk.

Grundejerforeningens formål er at varetage medlemmernes interesser som grundejere i enhver henseende, derunder at administrere og vedligeholde de under grundejerforeningen hørende veje og forsyningsledninger og i øvrigt at påse, at bestemmelserne i den tinglyste sommerhusdeklaration overholdes.

Foreningen kan uden ændringer i nærværende love tilsluttes eventuelle sammenslutninger af grundejerforeninger eller en hovedorganisation for sådanne.

Der er i øjeblikket 174 medlemmer i Grundejerforeningen.

Medlemmerne er hovedsageligt parceller der er udstykket fra matrikel nr. 43c m.fl. Hune by og sogn. Foreningens medlemmer dækker bl.a. Borgvej, Augustenborgvej, Nordborgvej, Nyborgvej, Sønderborgvej, Skanderborgvej, Silkeborgvej, Viborgvej, Svendborgvej, Fåborgvej, Vordingborgvej, Fredensborgvej og en del af Kalundborgvej.

Som sommerhusejer skal man være særlig opmærksom på de deklarationer der gælder for vores område. Vær speciel opmærksom på det farvevalg der skal anvendes på vores sommerhuse. Deklarationens bestemmelser vedr. farvevalg er følgende:

"Ydre bygningssider skal udføres i træ og behandles med træimprægneringsmiddel i sorte, brunlige eller grønlige farver, evt. farveløse".